תיקון שריטות בפרקט עץ

פרקט עץ נחשב לבחירה הטבעית של מאות אלפי משקי בית בישראל, שימוש בפרקט עץ נותן לנו את האפשרות לייצר יופי, אסתטיות לצד חמימות ויוקרתיות המאפיינת את העץ. אם יורדים לעובי הקורה אנו מגלים כי כל שריטה ו/או סדק הכי קטן עלולים לשנות לגמרי את מראהו של פרקט העץ לכן יש חשיבות גבוהה בכל הקשור לתחזוקת הפרקט ולתיקון שריטות עתידיות. ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי שיעזור לכם להתמודד עם תיקון שריטות בפרקט.

מהן השיטות הנפוצות לתיקון שריטות בפרקט עץ?

כאשר אנחנו מדברים על עולם הפרקטים אנו מדברים על אחד מן העולמות המגוונים ובעלי ההיצע הגדול ביותר. ריכזנו עבורכם מספר שיטות אשר יעזרו לכם לתקן בעצמכם שריטות בפרקט עץ. יחד עם זאת, באותה הנשימה אנו ממליצים במקרים מסוימים ו/או ברגע בו יש ספק בקשר לתיקון הבעיה בעצמנו לפנות אל בעל מקצוע אשר יעזור לנו לתקן את השריטות בפרקט העץ. בין השיטות שיעזרו לנו לתקן את השריטות בפרקט ניתן למצוא:

  • ליטוש – לא מעט בעיות הקשורות לשריטות בפרקט עץ ניתן "להעלים" באמצעות ליטוש. כאשר אנחנו מדברים על ליטוש אנו מדברים על פעולה אשר צריכה להיעשות במיומנות רבה ובמקצועיות יחד עם כלים מקצועיים. במהלך שיטה זו אנו ננקה את האזור באמצעות סמרטוט ייעודי כאשר אנו מנקים את כל השטח בצורה מלאה, לאחר מכן אנו נשטוף את אזור השריטה יחד עם סמרטוט הספוג מים ונחכה שיתייבש. לאחר שיתייבש אנו נמלא את האזור עם שעווה ייעודית באמצעות מקל שעווה ייעודי התואם את גוון הפרקט. נמתין כי השעווה תיספג אל האזור כ-48 שעות ולאחר מכן נשתמש בסמרטוט חדש על מנת לשפשף את השעווה הנמצאת בסביבת אזור השריטה מה שמהווה את שלב ההברקה והליטוש הסופי.
  • עבודה עם טוש כתמי עץ ייעודי – טוש כתמי עץ ייעודי הוא למעשה טוש עבה בגוון עץ אשר נותן לנו את האפשרות לצייר על העץ בצורה מקצועית. מדובר בטוש המתאים לבעיות נקודתיות ויש לבדוק כי צבע הטוש תואם לצבע הפרקט שלנו. בתור התחלה אנו נצטרך לנקות את האזור מלכלוך ואבק, לאחר מכן לצייר עם הטוש על מוקדי השריטות, בשלב השלישי אנו נשתמש בספוג עם מעט ספירט לבן על מנת להחדיר את צבע הטוש אל השריטה. סיימנו, כל מה שנשאר זה להמתין להתייבשות עם הטוש. בהנחה ואתם לא מרוצים מהתוצאות תוכלו לחזור עליהן מספר פעמים במקרה הצורך.
  • תיקון באמצעות חומרי ניקוי ייעודים – לא מעט פעמים השריטות יהיו עמוקות מדי בכדי שנוכל לעבור עליהם עם מעט ליטוש וטוש ייעודי, במקרים כאלו אנו נצטרך להיעזר בחומרי ניקוי יעודים, חומרי מילוי לעץ, ספירט לבן, חומרי ציפוי להגנה ושאר כלים אחרים אשר יעזרו לנו להתמודד עם המלאכה. אנו ממליצים לא לעשות זאת לבד מאחר ועבודה לא מקצועית וחוסר הבנה יכולים רק להפוך את המצב לגרוע יותר. 

מדוע חשוב לעבוד מול בעל מקצוע מיומן ומקצועי?

למעשה, ניתן לעשות הכל לבד. לתקן את הרכב, לתקן בעיות אינסטלציה ואף חשמל. האם אנחנו בוחרים לעשות זאת לבד? זו שאלה אחרת לגמרי. כמו שלא הייתם מתקנים את הרכב שלכם בעצמכם כך גם אנו ממליצים לכם לא לתקן בעיות בפרקט לבדכם. חוסר מקצועיות וידע עלול לגרום ללא מעט בעיות בפרקט העץ שלכם ואף לגרום למצב בו אתם גורעים מהמצב ולא מיטיבים איתו. כאשר אתם נתקלים בשריטות בפרקט ו/או שאר בעיות אחרות הקשורות למראהו האסתטי אנו מציעים לכם לפנות אל בעל מקצוע אשר מתמחה בעבודות עץ אשר יעזור לכם לטפל בפרקט ולחדש אותו בצורה מקצועית, חכמה ונכונה – כך תוכלו ליהנות מפרקט עץ לאורך זמן ולא להסתכן בהריסתו.

מדוע יש צורך בתיקון שריטות בפרקט?

כאשר אנחנו מדברים על תיקון שריטות בפרקט אנו רואים 3 סיבות עיקריות:

  • תחזוקתית – המטרה של כולנו הוא לשמור את פרקט העץ שלנו איכותי, שמיש ויעיל למשך שנים. כאשר אנחנו מטפלים בו בצורה נכונה ונאותה אנו יכולים להבטיח כי הוא ישמש אותנו לאורך זמן.
  • אסתטיקה זה שם המשחק – לא סתם מאות אלפי משקי בית בישראל ובעולם בוחרים לעבוד עם פרקט עץ, הוא מוסיף לא מעט מודרניות, חמימות ועיצוביות לבית. תיקון שריטות בפרקט עוזר לנו לשמור על האסתטיקה של הפרקט.
  • בטיחותי – כל שריטה קטנה עלולה להפוך לשריטה עמוקה וכל שריטה עמוקה לסדק, על מנת להימנע ממצבים בטיחותיים בעתיד יש לפעול לשם תיקון כבר בשלב הראשוני.

מהן שיטות העבודה של חברת יניר חידושים בעץ?

  • עבודה עם מכונות ליטוש חדשניות המבצעות ליטוש יסודי בשיטת PST ללא אבק
  • ניקוי במכונות שטיפה ייעודיות לעץ
  • שימוש בחומרי ניקוי וגמר ידידותיים לסביבה מהטובים בארץ לחידושי עץ פנים וחוץ
  • צביעה עם שמנים ולכות עמידים לאורך שנים באיכות הגבוהה ביותר שיש המיובאים מאירופה, טורקיה, דרום אפריקה ואוסטרליה
  • צוות עבודה מקצועי שהוכשר לכל הפרוייקטים
  • שמירה על סביבת עבודה נקייה ומסודרת 

למה מומלץ לבחור ביניר חידושים בעץ?

חברת יניר חידושים בעץ הפכה בשנים האחרונות לבחירתם של אלפי משקי בית בישראל, בתי מלון ומוסדות ציבוריים. יחד עם ניסיון של למעלה משני עשורים. אנו מאמינים כי תיקון שריטות בפרקט צריך להיעשות בצורה מקצועית יחד עם הבנה מלאה ואפיון של סוג הפרקט ודרכי הפעולה. אנו מזמינים אתכם להצטרף אל חוג לקוחותינו – מגיע לעץ שלכם הרבה יותר.